ÇOCUKLAR NASIL DİL ÖĞRENİR?
“Çocuğum neden İngilizce konuşamıyor? “
Her çocuk İngilizce konuşabilir. Size düşen onu bol bol İngilizceye maruz bırakmaktır. Bize düşen ise, bireysel farklılıklarını, öğrenim şeklini ve ilgi alanlarını saptamak ve ona doğru yöntemlerle yaklaşmaktır.
“Dil öğrenilmez edinilir”
İngilizce, birçok ülkede anadil veya ikinci dil olarak konuşulmaktadır. Dolayısıyla toplum İngilizceye çok rahat bir şekilde erişebilmektedir. Türkiye’de ise İngilizce yabancı dil olarak kullanılır ve öğretilir. Başka bir deyişle birçok ülkede İngilizce ‘edinilirken’, Türkiye’de dil bir edinim değil, bir öğrenme sürecidir . İkisi arasında ki en büyük fark ise, dile maruz kalma derecesidir. Dile uzun süreli temas etmek edinim sürecini getirmektedir. Bu süreç , erken yaşta gerçekleşirse çok daha iyi verim alınır. Türkiye’de çocuklarımız, dile yalnızca ‘sınıf ortamı’ nda maruz kalmaktadır. Onun haricinde kendi özel çabaları olmazsa, sokakta, evde, otobüste veya herhangi bir yerde İngilizceye temas etmezler. Tüm bunlar göz önüne alındığında atılacak en önemli adımın İngilizceye maruz kalma süresinin okuldaki ders saatiyle sınırlı kalmamasını sağlamak olduğu aşikârdır. Çocuk anadilini edinirken bile uzun bir süre (reception-alma) dönemi geçirir ve sonrasında dili üretmeye başlar. Anadilini akıcı bir şekilde konuşabilmesi için ise en az 5 yaşına gelmesi gerekir. Bebeklerin ve çocukların dili kullanmaya doğuştan eğilimleri vardır. Konuşma taklit ve tekrar yoluyla öğrenilir. Çocuğun konuşmayı öğrenmesi ancak dile maruz kalarak, duyarak ve taklit ederek mümkündür.
Karaca English House olarak biz;
Karaca English olarak biz, dil becerisinin ancak günlük yaşamda karşılaşıldığında ve hayatta kalma veya ihtiyaçları karşılama noktasında ihtiyaç duyulduğunda gelişeceğinin farkındayız. Bu nedenle, ders ve kurs yaklaşımından uzak bir İngilizce evi yaklaşımıyla hareket ederiz. Kurumumuzda sadece İngilizce konuşulur ve öğrencilerimiz İngilizce konuşmayı doğal bir süreçte ve ortamda edinir. Bunun için hazırladığımız İngiliz Sokağımız, kafemiz, sinema ve tiyatro alanımız, bahçemiz kısaca İNGİLİZCE HER YERDE bakış açımız öğrencimizin tıpkı Türkçeyi evinde edindiği gibi, İngilizceyi de bizim evimizde ‘içgüdüsel olarak’ edinmesine olanak sağlar. Farklı yaş grupları ve bireysel farklılıklar gözetilerek hazırladığımız iç ve dış mekân oyunlarımız, rol yapma-drama etkinliklerimiz, hikâye saatlerimiz, atölyelerimiz ile devamlı İngilizceye maruz kalan çocuk, gelişim hızı ve kapasitesi doğrultusunda bir süre sonra kendiliğinden İngilizce konuşmaya başlar.